söndag 12 augusti 2012

Äntligen tillbaka



Hoppla! Long time, no see... men efter en väldigt speciell vinter och vår är jag tillbaka på banan igen och fortsätter ungefär där jag slutade, alltså nån stans mitt bland de dagar som kallas livet!

I morgon är det dax att börja jobba igen, efter fem veckors semester. Det har varit en väldigt annorlunda semester i år. Vanligtvis är huset fullt med folk hela sommaren, gäster från när och fjärran avlöser varandra. Jag njuter av verkligen av de intensiva umgängesveckorna, samtidigt som diskmaskinen och picknick-korgen jobbar övertid och jag är stamkund på Willys för att fylla på förråden. Nackdelen är att det blir lite ont om tid för min egen återhämtning och efter min sjuka vinter var det dax att tänka på mig själv! Jag sa faktiskt ifrån till släkt och vänner att de är välkomna ett annat år. Jag har saknat dem allihop, men samtidigt har jag verkligen fått en lång och välbehövlig laddningsperiod.


Vad har jag då roat mig med? Några veckor innan den riktiga semstern började gjorde jag en liten turne till södra sverige för att träffa alla våra ungdomar, lilla mamma, systrarna och efter några veckor till på jobbet var det dax att stänga Kullan och ta långledigt!  Under de här veckorna har maken och jag har tittat på film på nätterna, sovit länge på morgonen, ätit när vi haft lust,  och faktiskt varit ganska osociala... Jag har pysslat med min atelje, betongat, målat och byggt trädgårdsbord, Våra utflykter har varit väldigt få, men vi har varit ute med båten i skärgården, en sväng till Härnösand, rea-tripp till Lögdeå och en loppisrunda till Gottne... ja, det är nog allt...  Med andra ord, väldigt slappt!!! Vi har träffat ett fåtal vänner, yngste sonen var här en sväng och höll mig sällskap när maken var i S-holm och på det stora hela bara njutit. Tv och tidningar har pratat om den dåliga sommaren, men jag tycker faktiskt den varit bra, iaf här. Det har varit helt legitimt att sitta inne och kura de dagar det regnat, och jag har säkert haft lika många dagar ute i solen på hemmabryggan.

Kaksi spanar på Trysunda

Nu är det dax att dra igång vardagen, vända rätt på dygnet och göra lite nytta både på jobbet och hemma. Trots att jag haft all tid i världen så har jag varken putsat fönster, storstädat eller röjt i förrådet, men det hinner jag väl i höst... eller nästa semester :-)

Over and out!
/Jobbarsugen Kattis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar