söndag 6 november 2011

Kransar på löpande band.

Den här är gjord av lingon och ljung och den fick flytta hem till kollegan Sara
I höst har jag gjort ett helt gäng kransar av olika material. Det är så kul för det går fort och det gör så stor skillnad när de hänger på dörren. Nu kan jag ju inte hänga alla på min egen dörr så mina stackars kollegor har fått med sig hem till sina hus också... Det knepiga har varit att hitta snygga band (till vettiga priser) men jag har kommit på att jag har en kontakt som har blomsteraffär och genom henne har jag köpt så mycket fint. Att ta sig ut i skogen och plocka material till kransarna har varit en bra anledning att låna makens senaste leksak, hans älskade fyrhjuling, som han köpt för att smidigare skotta snö i vinter... men man kan ju ha den till andra roligheter också ;-)
Någonstans ute i cyberrymden har jag sett ett underbart mosshjärta, så det var jag också tvungen att pröva. Det var lite knepigt, kan jag säga, men till slut fick jag ihop det och hängde upp det också på bron tillsammans med två lyktor från Indiska. Kanske lite juligt, men det är ju snart första advent.

Min gamla blogg innehöll mest funderingar om livet, och det kommer den här också göra så småningom, men just nu är jag så förkyld och trött så de allvarliga funderingarna orkar jag inte riktigt med. Jag är solidarisk med min arbetsgivare och är som mest sjuk över min långlediga helg, så kan jag komma tillbaka till jobbet, nästan frisk och mycket mer piggelin på tisdag. Bra, va?! ...eller not...

Ha en skön söndagskväll, vänner, så ses vi snart igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar