torsdag 17 november 2011

Några betydelselösa och andra mer allvarliga konstateranden och reflektioner från en helt vanlig torsdag…

·         Morgontrafiken kan få vem som helst sen till jobbet, för det kan väl ändå inte bero på något annat?!
·         Att äta glass med strössel på tillsammans med 1,5 åringar avslöjas obönhörligt flera gånger under dagen.
·         Det tog mig 25 minuter att klä och få ut 16 stycken 1,5-5,5-åringar idag, men det kan ju ta både längre och kortare tid beroende på väder och humör.
·         Vi har ett stort förändringsarbete framför oss på jobbet för att leva upp till kraven i de nya styrdokumenten, men ingenting är omöjligt när viljan finns.
·         Tjattrande kvinnor tystar man inte så lätt…
·         I ”Bonde söker fru” är man upprörd över ”dubbelhångel” hos hästbonden… men är det inte det som är meningen???
·         Juholt ligger pyrt till som partiledare just nu… undrar om han själv förstår varför?
·         Någon sa idag att hon var rik för hon har 5 barnbarn. Jag säger istället att jag är rik för att mina barn är intelligenta och ansvarsfulla och ser till att bli lyckliga i livet, med eller utan barn.
·         Det är dags att börja självscanna på ICA när det tar dubbelt så lång tid i kön som att hämta ett bröd och några liter mjölk.
·         Några av mina vänner på facebook känner mig uppenbarligen bättre än jag trodde…
·         Av veckans rester i kylen kan det faktiskt ibland bli en riktigt god torsdagsmiddag.
·         Att ge av sig själv, innebär så småningom, att få något tillbaka.

Hoppas din dag varit givande och att du får en fantastisk fredag . J
Sälskäret i höstdis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar