söndag 6 november 2011

Pappa-far

6 november är flaggdag… och inte har vi varit ute och hissat den idag, Attans! Varför flaggar vi idag då? Tja, det är Gustaf Adolfdagen, ni kanske minns honom från historielektionerna i skolan, Den store krigarkungen som dog i dimman i slaget vid Lutzen 1632. För mig betyder dock den 6 november en helt annan sak.

Min älskade pappa-far föddes denna dag, 1924 och skulle alltså fyllt 87 år idag. Tyvärr är han inte längre med oss, men han är fortfarande en stor del av mitt liv och dyker hela tiden upp i mina minnen. Alla som kände honom förstår vad jag menar för han gjorde ett stort intryck på så många han mötte. Historien om hans liv är lång och är bitvis både tragisk och dramatisk, men trots allt han gick igenom, eller kanske tack vare, så var han en fantastisk pappa som lärde mig mycket om att kämpa på, att ta ansvar och att ställa upp för andra.
Flåt papps, att jag inte flaggat för dig idag, men du finns i mitt hjärta varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar